Tuesday 13 May 2014

VISIT ME AT MUAMALAT

aSsALaMuALaikum..

hai,,

sebelum nie dok gaduh-gaduh cket ngan en. chenta sbb xbg dya balek jumaat..
sebab apa tak bagi dya balek??
kesian kat dya coz kena dok ataih moto sorg-sorg..
seriusly risau sgt..
mcm-mcm bole jadi kat jalan..
YA ALLAH..
mintak simpang semua tue..
saya cuma beringat..
kesian en. chenta kalau kena ujan..
en. chenta dah la xsihat..
antibody kurang..
xnak awk batok terok-terok..
selsema laa..

tp, semalam saya dapat good news !
awak kena keja hari jumaat,, then cuti hari selasa..
WESAK day !
yYeAaAaa, 
the most happy news is awk nak datang UUM..

rindunya kat awak..
nnty saya dah nak abeh study..
mst dah susah nak dtg uum..
kalau dtg pown maybe kalau ada function..
atau jugak saya nak further study (inshaallah)
atau jugak sapa-sapa study kat cinie..
atau jugak nak konvo (itu WAJIB)

awak nak datang lunch kat cnie..
tp saya xprefer lunch kat DPP MUAMALAT..
ntah la, xbkenan..
nak ajak awak pegy PUSAT ISLAM..
try tnya miera a.k.a my rumet, dya bwk moto..
dya xsihat.. so, xnak pegy..
segan sebenaqnya nak mintak pinjam moto dia..
heeee...
so, suruh en.chenta dtg dinner..
ptg cket bole mkn western,,
chicken chop..
AaUumMmM,,
sangat berpuas hati..
murah, banyak, yg penting sedap !

tp pagi td tetiba miera offer moto dya..
terus saya ajk hajar and msg en.chenta ajak lunch cnie..

around 1.00 pm en.chenta smpai.. 
wah!!! sekali bg plan, trus jumpak..
mMuUAahHh.. :*
hikhikhik..
sory la kena tunggu cket coz saya dah pesan ciap-ciap time kat changloon msg..
tp awk xtgok fon..
so, tunggu la saya berciap keyh.. ;)
awak datang dgn kawan awk..roy..

eh, saya bawa moto skuter  EGO miera laa..
bestnya kalau ada skuter sendiri..
bkn xbersyukur dah ada moto WAVE125 kat rumah..
tp xsuka time part nak strat..
bole tercabut lutut oOoOoO..
wahai ayah..
kesian kan lah anak gadismu ini..
tolong sponser sebijik moto skuter ^_^ hihihihi..
nampak ayu jew kan.. pakai baju kurung pown xda hal laa..

alaaaaa, PUSAT ISLAM xbukak..
so, patah balek makan kat DPP MISC..
motif saja nak bawak en.chenta ronda UUM, 
betapa besaq nya UUM..
hewwwww..

lpas makan..
saya bungkus moysup sup kat miera..
and mintak hajar naek dulu antaq kat miera..
saya, en.chenta and roy sembang-sembang kat cafe DPP MUAMALAT..
mula-mula dah ckp kat hajar time atas moto..
mcm mna kalau terjumpak R******..
pastue dya kata, xdak aih..
xpenah jumpak kat cafe pown sebelum nie..
last-last masin mulut saya..
mmg dok kat sebelah saya time nak beli buah and kuih..
mcm mna ntah bole tertengok kat sebelah kiri..
mcm tergamam and dya terus lari..
maybe dya nmpak en.chenta..
balek tue saya tnya en.chenta..
dya nampak kew x, tp sumpah-sumpah dya ckp xnampak..
hopefully betol la keyh.. :)

around 3.45pm..
sembang-sembang pasal fahmi.. sepupu en.chenta..
cakap dya bela kucing.. 
saya tunjuk la kat fon pic kucing emi tue..
dan bagi fon kat en.chenta suruh tgok..
tak sangka lak en.chenta nak stalk segala isi dalam fon saya..
saya gelabah bukan sbb saya msg cinta-cinta ngan laki len..
tp saya takut en.chenta salah paham..
tataw nak explain mcm mna..
saya terus amek fon kat en.chenta and delete msg-msg tue..
en.chenta naek angin and tanya sapa?? sapa?? sapa??

tak tahu macam mna nak explain..
yang pasti bukan msg saya curang ngan awk..
tue suma msg-msg masa saya tengah sdeyh..
saya luahkan kat someone..
someone yg mintak diberi peluang untuk bertakhta di hati..
tp hati saya tetap pada en.chenta..

saya nekad xmau contact someone tue dah lepas saya berbaek ngan en.chenta..
untuk kebaikan semua org..
thanks utk someone tue coz sudi jd teman setia saya mendengar masalah saya sepanjang saya bersedih..

lepas saya tak bagi awk baca msg-msg tue..
awk terus marah and jalan balek..
kawan awk follow dari belakang..
laju awk jalan..
saya nampak muka awk mcm sebak..
saya pown follow dari belakang..
time tue hujan..
ayat yang awk ckp kat saya TERIMA KASIH..
haaa, sebelom jalan balek, awk sempat letak kad topap kat saya :'(
first time saya tgok awak marah saya face-to-face mcm tue..
rasa mcm nak nanges sbb takot sgt..

balek tue saya msg awk mintak maaf..
awak xreply..
saya msg lg..
tetiba macam ada perasaan takot kalau kehilangan awk..
saya xsanggop..

saya mintak saya janji tak kan buat lg..

ya, saya janji !

nie ayat-ayat awk..

time kita ada msalah dulu, bucox diam ja, bucox mengalah, bby maki bucox, tep2 aqy bby kata mcm2 :'( 
bucox tima ja..bby taw sapa yg teman bucox time tue?? :'( xdak sapa2 pun.. :'( ayaq mata bucox ngan mak ja tempat bucox nk ceqita..sbb bucox xdak sapa2dh..tp bby bertuah sbb time bby da masalh, stress, da ja owg sudi jdy peneman bby..bucox??

****

tetiba saya rasa sebak bila awk sent msg mcm nie :'(

saya minta maaf.. :'(

tak sangka pengakhiran pertemuan kita berakhir mcm nie..

tp, skunk hope sumanya jd mcm biasa..
saya sayang awk, awak sayang saya..
saya janji akan setia dgn awk andai awk setia dgn saya..

sekeping jew pic yang sempat amek.. orange ^_^ 
mcm plan pulakssss,,
naseb amek pic awal..
kalau tak :'( -_- :'(
kredit to : azROY..


p/s : buat seorang sahabat.. bersabarlah..
setiap yang terjadi pasti ada hikmah..
saya sudah merasai..
harap awak pown kuat terima dugaan yang hampir sama dengan saya..
cuma yang beza antara kita..
fazly bersungguh-sungguh mempertahankan cinta kami..
dan apa yang berlaku pada awak..
hmmm,,percaya pada takdir dan kuasa allah..
saya sebagai sahabat,
sedaya upaya membantu awak..
saya hanya mampu beri nasihat..
saya faham..
memberi nasihat amat mudah..
tapi untuk menerima nasihat tersebut..
hanya orang yang pernah alami sahaja yang mengetahui..
wallahualam..
saya doakan agar awak bertemu dengan laki yang lebih baek n bole dijadikan suami..
inshaallah..

No comments:

Post a Comment

i love him~~